سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشها چهار گونه اند : دانش فقه برای دین، دانش پزشکی برای تن، دانشنحو برای زبان و ستاره شناسی برای شناخت زمان . [امام علی علیه السلام]
 
یادداشت ثابت - یکشنبه 93 خرداد 12 , ساعت 8:32 عصر

سفارش امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع):

یا عبدالعظیم! أبلغ عنى اولیائى السلام، وقل لهم: ان لا تجعلوا للشیطان على انفسهم سبیلا، ومرهم بالصدق فى الحدیث واداء الامانة، ومرهم بالسکوت وترک الجدال فیما لا یعنیهم واقبال بعضهم على بعض والمزاورة، فان ذلک قربة الى ولا یشغلوا انفسهم بتمزیق بعضهم بعضا فانى الیت على نفسى، انه من فعل ذلک، واسخط ولیا من اولیائى دعوت الله لیعذبه فى الدنیا اشد العذاب وکان فى الاخرة من الخاسرین، وعرفهم ان الله قد غفرلمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم الا من اشرک او اذى ولیا من اولیائى، او اضمر له سوا، فان الله لا یغفر له حتى یرجع عنه فان رجع والا نزع روح الایمان عن قلبه وخرج عن ولایتى، ولم یکن له نصیب فى ولایتنا، واعوذ بالله من ذلک.

بحارالأنوار/ جلد71/صفحه230

الإختصاص/ جلد1/ صفحه247

امام رضا (علیه السلام) خطاب به عبدالعظیم حسنى فرمود: اى عبدالعظیم، سلام مرا به دوستانم برسان و به آنان بگو که برای شیطان به سمت خودشان راهی قرار ندهند!!، همچنین ایشان را به راستگویى در گفتار، امانتدارى و سکوت و ترک جدال و مشاجره در امور غیر مهم و نیز روى آوردن و ملاقات و زیارت یکدیگر امر نما که رعایت این امور، موجب تقرب جستن به سوى ماست. مبادا که پیروانم به پرده درى و هتک حرمت یکدیگر سرگرم شوند زیرا من با خویشتن پیمان بسته ام که هر کسى مرتکب اینگونه کارها شود و یا یکى از دوستانم را به خشم آورد، از خدا بخواهم تا او را به شدیدترین عذاب دنیوى مجازات نماید و در آخرت از زیانکاران باشد. پیروانم را آگاه ساز که خداوند افراد نیکوکار را مورد آمرزش قرار می‌دهد و از خطاى بدکارانشان می‌گذرد، مگر کسانى که به آفت شرک گرفتار باشند و یا دوستى از دوستانم را آزار رسانند و یا نسبت به هر کدام از آنها نیت سویى در دل پنهان کرده باشند. همانا خداوند این چنین کسان را نمی‌بخشد مگر آنکه از مسیر انحرافى برگردند، هرگاه از این مسیر برگشتند، مشمول غفران الهى قرار می‌گیرند، ولى اگر تغییر رویه ندادند و به همان حالت باقى ماندند، روح ایمان از دل‌شان رخت بر می‌بندد و از ولایت من بیرون می‌روند و از پرتو ولایت ما بهره‌اى نبرند و من به خداوند از این لغزش‌ها پناه می‌برم.